PrijemKalendarFAQ - Često Postavljana PitanjaTražiLista članovaKorisničke grupeRegistruj sePristupi
Zadnje teme
Naj bolji poslanici
Nina
 
Sirijus
 
Rin Tin Tin
 
anja_x
 
SAN-ANA
 
Beba
 
DONAU
 
grujica
 
vasko
 
JelaS
 
Decembar 2016
PonUtoSreČetPetSubNed
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
KalendarKalendar
Statistike
Imamo 496 registrovanih korisnika
Najnoviji registrovani član je OglasnikAS

Naši korisnici su poslali ukupno 43841 članaka u 1221 teme
Ko je trenutno na forumu
Imamo 4 korisnika na forumu: 0 Registrovanih, 0 Skrivenih i 4 Gosta :: 1 Provajder

Nema

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 182 dana Čet Mar 17, 2011 1:57 pm

Share | 
 

 Olovo iz benzina, Srbija ne mari, Sokantni rezultati

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole 
AutorPoruka
Rin Tin Tin
Panonski admiral
Panonski admiral


Broj poruka : 8248
Godina : 37
Ort : Melenci
Datum upisa : 26.04.2008

PočaljiNaslov: Olovo iz benzina, Srbija ne mari, Sokantni rezultati   Uto Avg 19, 2008 2:21 pm

Ono na sta se upozorava vec godinama uslo je u zavrsnu fazu..
Dakle:

Kalemegdan i Ada prepuni olova
2008. 16:00


Količina olova u zemljištu u beogradskim parkovima je nekoliko puta veća od dozvoljene maksimalne količine, rezultati su istraživanja Ministarstva za zaštitu životne sredine.

Tako je samo u uzorku zemlje sa Kalemegdana pronađeno 542 miligrama po kilogramu zemljišta, a dozvoljena maksimalna vrednost je 100 miligrama. Ništa bolji nisu ni rezultati iz ostalih parkova u glavnom gradu, jer je u svima zabeležen drastičan skok olova u odnosu na 2003. i 2005. godinu, kada su rađena merenja.

"Ovo je poslednji trenutak da se nešto učini, jer su rezultati više nego alarmantni. Olovo koje udišemo ne može da se izbaci iz organizma, a njegova preterana količina može da izazove ozbiljne zdravstvene probleme ", kaže za "Blic" pomoćnik ministra za zaštitu životne sredine Đorđe Jovanović.

Stručnjaci sa Tehnološko-metalurškog fakulteta prisustvo olova merili su na lokacijama pored puta jer sa ulica stiže najveće zagađenje.

"Ispitivali smo površinski sloj zemlje do 10 centimetara jer se tu zadržava najveća količina zagađivača. Nakon uzimanja određene količine zemlje sledi detaljno ispitivanje njenih svojstava koje traje najviše dva, tri dana. Fakultet raspolaže najsavremenijim aparatima i dobijeni rezultati su validni" kaže savetnik u Naučnom savetu Ministarstva za zaštitu životne sredine i redovni profesor na Tehnološko-metalurškom fakultetu profesor dr Dušan Antonović.

Ove godine Ministarstvu je odobren projekat istraživanja stanja životne sredine u Beogradu, a posebna pažnja je usmerena na procenat teških metala u zemlji.

"Još 2003. godine počeli smo sa uzorkovanjem zemljišta iz petnaestak parkova u Beogradu. Tu nema industrije i zagađenje dolazi isključivo od ljudske delatnosti i iz vazduha. Kada je u pitanju ljudska delatnost, to se pre svega odnosi na izduvne gasove iz motora starih automobila i upotrebu olovnog benzina", kaže profesor Antonović.

On dodaje i da građani nisu ni svesni kakva opasnost dolazi iz zemljišta u parkovima. Iako, kako kaže Antonović, većina ljudi voli da šeta parkovima ne bi li udisala svež vazduh, on i nije tako zdrav kako se čini.

"Naše istraživanje je pokazalo da je i na Adi ciganliji koja se smatra oazom čistog vazduha registrovano čak 462 miligrama olova po kilogramu zemljišta", napominje Antonović.

Iako količina olova koja se unese u organizam ne može da se smanji, i Antonović i Jovanović kao rešenje problema prisustva velike količine olova navode prekid proizvodnje olovnog benzina.

"Jedna smo od poslednjih zemalja u svetu koja nije u potpunosti prešla na bezolovni benzin. Čak su i u Bantu plemenu to uradili pre nekoliko godina. Odlaganjem neminovnog štetimo najviše zdravlju građana Srbije", kaže Jovanović.

Kao primer lošeg uticaja povećane koncentracije olova u krvi, on je naveo da se kod gradske dece uočilo smanjenje koeficijenta inteligencije, sporiji rast, povećanje agresivnosti.

Posebno ugroženu kategoriju stanovništva čine ljudi koji rade na benzinskim pumpama i oni koji su profesionalno izloženi teškim metalima. Prekomerna količina olova opasna je i za trudnice koje, preko mleka, mogu da prenesu teške metale na plod.
Nazad na vrh Ići dole
anja_x
Panonski admiral
Panonski admiral


Broj poruka : 1956
Godina : 43
Datum upisa : 23.12.2008

PočaljiNaslov: Re: Olovo iz benzina, Srbija ne mari, Sokantni rezultati   Uto Jun 09, 2009 6:58 pm

BENZIN s olovom truje samo stanovništvo Srbije, Bosne i Hercegovine i još nekih "egzotičnih" zemalja. Za svetom kaskamo u mnogo čemu, a ovo gorivo, sa dokazano štetnim, teškim posledicama po zdravlje ljudi i životnu okolinu, još 2000. godine proterano iz Evrope, i dalje se proizvodi i prodaje kod nas. Po veoma optimističnim procenama, ali i strategiji zaštite životne sredine, ovo neekološko gorivo moglo bi da "nestane" iz Srbije tek krajem 2010. godine.
Do tada ćemo ostati u neveselom društvu Bosne i Hercegovine, Koreje, Monogolije, Iraka, Tadžikistana, malog broja država, čiji vozači i dalje sipaju benzin s olovom - ubedljivo najveći zagađivač među svim derivatima, zbog čije upotrebe je i nivo olova u celoj Republici daleko iznad dozvoljenih granica. Benzin s olovom izbačen je sa američkih pumpi još početkom devedesetih, a Evropa je pozitivan primer sledila nešto kasnije. Tako, na primer, na benzinskim pumapama u Sloveniji naše vozače na proputovanju, koji traže ovu vrstu derivata, pumpadžije gledaju u čudu, jer ne veruju da neko i dalje vozi automobile na takvo gorivo. U Srbiji, nažalost, ono je i dalje realnost...
U javnosti se često pominje i da naše rafinerije zasada moraju da proizvode gorivo s olovom, s obzirom na tražnju, što je apsurd svoje vrste, jer sva takva kola mogu da voze i na bezolovni. Drugi argument je da nemaju tehnološke mogućnosti da proizvode više čistijeg goriva. A, zanimljivo je i na kraju da na benzinskoj stanici "olovni" i dalje košta kao i bezolovni benzin sa istim brojem oktana.
- Proizvodnja bezolovnog benzina je malo skuplja - objasnio nam je jedan od trgovaca naftnim derivatima. - Nekada je bio manji porez na bezolovni, ali sada su jednaki i porezi i akcize.
Izvesno je, u svakom slučaju, da će proizvodnja goriva po evropskim standardima morati da sačeka modernizaciju Naftne industrije Srbije i velika ulaganja u postrojenja, međutim, sigurno je neophodan i pritisak nadležnih institucija na NIS. Pominje se kao rok 2010. godina, za kada je najavljeno i otvaranje našeg tržišta za derivate iz sveta, a kao najkasniji datum kompletnog usaglašavanja sa evropskim kvalitetom pominje se i 2012. godina.
Nezvanični podaci ukazuju da je na našim putevima u prošloj godini bilo registrovanih nešto više od 1,5 miliona automobila. Trećina građana Srbije i dalje vozi kola proizvedena u "Zastavi". Prosečna starost vozila je 15 godina. Precizne statistike koliko vozača na pumpama toči bezolovni, a koliko benzin s olovom nema, ali je potpuno izvesno da iz velikog broja auspuha izlazi - otrov. I to onaj koji, kada se jednom nađe u zemlji, travi ili ljudskom organizmu, tu i ostaje.
Pojedini ekolozi ukazuju da bi trebalo da se uvede namet u vidu takse, koju bi plaćali svi koji zagađuju vozeći automobile u koje sipaju derivat s olovom, i to bi bila prava stimulacija za veću potrošnju bezolovnog goriva.
POLICIJA
SAOBRAĆAJNA policija može da isključi iz saobraćaja automobile koji izbacuju crni dim iz auspuha i potom ih pošalje na tehnički pregled, ali se to u praksi veoma retko dešava. Zasada nije sigurno ni kojim bi uređajem saobraćajci eventualno mogli da proveravaju nivo izduvnih gasova na licu mesta.
Nazad na vrh Ići dole
 
Olovo iz benzina, Srbija ne mari, Sokantni rezultati
Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh 
Strana 1 od 1
 Similar topics
-
» Hula hop za rekreaciju
» Ili rađaj, ili plaćaj, Srbija uvodi porez na samce???
» Paja Jovanović
» Psiho-test tobogan
» Kulturne baštine

Dozvole ovog foruma:Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
PANONSKA OAZA :: FORUMI :: KULTURA :: EKOLOGIJA-
Skoči na: